Stay at home sweet home

Standard

Hari ni saya masih lagi bosan. Sudah hampir 2 minggu saya tidak bekerja. Tapi nasib duduk di rumah. Kalo kena tahan di hospital, lagi mengarut. Mahu mati kutu saya. No astro and no internet. Ingatkan boleh la hari ni nak mencuba sesuatu yang baru untuk photoshop tapi saya baru teringat yg malam Isnin lepas saya baru saja meng’format’ laptop tua ni. Then baru saya noticed yang saya tidak punya installer Photoshop CS2. Caishh…Mana nak cari installer nih?

Oh, reason saya bosan disebabkan tidak bekerja dan duduk di rumah ialah saya sedang memboyot 8 bulan. Mungkin ada yang berkata, “Aku pun pregnant 8 bulan gak tapi ok je lagi gi keje”. Hei, lain orang lain masalah ya. Pregnancy saya ada sedikit complication. Tak teruk tapi can become worst. Saya di’detected’ mengalami Placenta Praevia type II (anterior) which is masalah uri di bawah. The placenta menghalang sedikit ‘laluan keluar’ baby. The bad thing is, kalau saya bekerja terlebih or berjalan lama-lama it can cause bleeding. I don’t want that to happen. So, to prevent it from happen, my O&G physician pun suruh la saya berehat di rumah. No hard work at all. Tidak pasti sama ada saya akan bersalin normal ataupun cesarean. Ngeri memikirkan kalo kena c-section.

Saya sekarang ni pun sudah tidak berjalan ke mana-mana including shopping, ke kenduri kahwin, or anywhere. Oh, dan di tambah pula dengan sakit belakang yang not related dengan pregnancy syndrom (lower back pain). Saya mengalami upper back pain which is rare. Huh…banyaknya dugaan. Harap-harap masa bersalin nanti mudah la. InsyaAllah.

4 responses »

  1. mak usu!!!! wahaha… yeay! jumpe blog mak usu!!

    erk…? nape sume komen kat atas nie boys punye??

    eie.. nyebok sey..
    😀

Tinggalkan Jawapan

