Hannah binti Mohd Halid

Standard
Hannah dan papa

Hannah dan papa

Hannah binti Mohd Halid

Hannah binti Mohd Halid

Amin…Alhamdulillah…

Akhirnya saya sudah selamat bersalin…Baby girl named Hannah binti Mohd Halid pada 6 Disember 2008 @ 7.38 am. Mak saya kata kalau lahir subuh or pagi, orangnya lembut hati. Wallahu’alam…Berat 3kg. Okey la tu…Comel je. Macam mama dia…hahaha…

Saya bersalin via Caesarean operation. Oh, jangan tanya tentang sakit nak bersalin or contraction sebab saya hanya rasa permulaannya sahaja. Sakit selepas bersalin…hmmm…undescribable…Kalau saya cerita lebih-lebih nanti kamu semua takut nak ada anak…hahaha…

So, sekarang saya sudah jadi mama. Ada seorang teman berkata, dia macam tak percaya saya sudah jadi mak budak sebab perangai saya agak gila-gila dan suka huha-huha. Saya sendiri pun tak percaya. Ketika mendengar tangisan Hannah yang pertama, saya nak menangis tapi tak boleh sebab saya sedang kesejukan ketika itu (saya sedar ketika operation dan OT tu teramat la sejuk – 18°C).

Selepas ini kehidupan saya akan berbeza. Mula-mula single – boleh nak flirting sesuka hati, huha-huha sana sini. Kemudian dah ada pakwe/teman lelaki/special boyfriend – tak boleh nak flirting dah, huha-huha pun dgn dia je. Then, dah jadi isteri/bini – flirting dgn suami je la. Pahala tu. Nak huha-huha pun kena control dah sikit. Tak boleh lebih-lebih. Sekarang dah jadi mama/mummy/umi/ibu/mak – huha-huha dgn anak la. Lagi best.

Moga-moga Hannah akan menjadi seorang anak yang soleh wa musleh bak kata mak chor nya. Insya’ALLAH…AMIN…

2 responses »

  1. Ala… comeynya Hannah!!! Rasa nak gigit…

    Eh… sorry… ada pulak mamanya kat sini. Hihi.

    Syukurlah everything is fine. And nasib baik nama simple je, tak macam nama watak novel.😉

    Congrats ek. Berpantang elok2.

    Semoga Hannah jadi anak solehah.

  2. haha.. mak usu dah jadik mak orang jugak la.. mak usu tak percaye siket mak usu dah ade anak.. yeop pon same.. haha.. ah… dah due orang baby!! ahh…

    hannah comel. hannah comel. kecik comel lote. haha.😀

Tinggalkan Jawapan

