Tom Yam campur separuh

Standard

Hari ni for lunch saya masak tom yam. It suppose to be tom yam campur (ayam+daging+udang+sotong). Tapi disebabkan saya kehabisan udang dan sotong, so buat tom yam campur yang ada ayam and daging je. Kiranya tom yam campur separuh je la. Hahaha.

Actually ni first time saya masak tom yam. Ya, saya tak pernah masak tom yam sebelum ni. Harukan. Selalu beli kat kedai je masa zaman bujang dulu. Beberapa hari sebelum ni saya buat ayam paprik. First time juga. Ada lebih daun limau purut. Tu yang nak masak tom yam hari ni. Saya guna kiub tom yam instead of ramuan sendiri. Tak reti lagi la kalau nak buat ramuan sendiri. Hehehe.

tom yam yum yum

tom yam yum yum

 

paprik ayam nyam nyam

paprik ayam nyam nyam

8 responses »

  1. zara bersunat kat al-ridzuan. yang dekat dekat ngan casuarina tu.

  2. azie: rasa macam kat kedai. tapi lagi sedap and lagi banyak ayam & daging. hahaha. *hidung kembang2 sebab puji diri sendiri*

    .i.n.a.z.: ooo…akak memang bawak hannah gi check-up tetiap bulan kat situ.

  3. salam kak..
    wah, baru terjumpa sini. cek baby kat ipoh??
    akak skang dah bermastautin kat ipoh ke?

  4. murni: ohhh…sejak abih blajor dolu dah bermastautin kat ipoh ni…huhuhu

Tinggalkan Jawapan

