H1N1 ke?

Standard

1. Students kolej saya dah ramai yang demam, batuk-batuk, selsema, dan sakit tekak. Simptom-simptom dah tu. Kami lecturers dah mula risau-risau.

2. Hari Rabu kelmarin, kakitangan MOH (bukan MUH ye) datang untuk buat pemeriksaan/saringan kesihatan. 10 orang dengar-dengarnya dah suspected. 2-3 orang students saya pun termasuk sekali. Sorang tu memang dah pernah kena masa cuti semester lepas. Now the simptoms are coming back katanya. Ish…jangan datang kelas saya la. Habis 1 kelas kena kuarantin nanti.

3. Tiada angin sepoi-sepoi bahasa kata nak tutup kolej seminggu ke? Saya suka je nak cuti-cuti ni. Tapi amat malas la nak ganti kelas nanti. Confirm students tak mahu kelas di petang Jumaat. Lalala.

Updated – 3 Ogos 2009

Saya sudah bercuti selama seminggu. Kolej ditutup bagi mengelakkan penularan dan penyebaran wabak H1N1.

4 responses »

  1. Kakak aku kan Uni Teknikal Malaysia kat Ayer Keroh pun kena tutup kafe 1 minggu. Tadi diberitahu sudah 70 pelajar dikuarantin. Eh kenapakah selsema babi ini menyerang para students?

  2. baik coti je.. sbb melibatkan nyawa…

    batuk @ bersin, terus cuci tangan…
    demam terus g hospital.. jgn g klinik swasta..

  3. imm: aku pun tak paham kenapa mostly yang kena adalah students. maybe sebab diorg duduk ramai-ramai kut. entah la.

Tinggalkan Jawapan

