ISO – part III

Standard

Dalam banyak-banyak nama, kenapa la nama saya jugak yang kena petik? Haishhh…sungguh tak senang duduk la pagi semalam tatkala Kak Bi call dan bagitau yang saya menjadi intan terpilih untuk diperiksa fail dan diinterview oleh Puan Auditor. Terus jadi seram sejuk. Macam nak ambil periksa SPM je.

But anyway, entah macam mana saya terlepas daripada diinterview. Dah masuk dah bilik meeting dengan lecturers yang lain yang juga menjadi intan terpilih. Tapi disebabkan Puan Auditor begitu lama dan teliti melihat fail-fail lecturers lain, lantas dia tak punya masa untuk saya. Dikala dia kata, “Syarida right? I think I don’t have enough time to look at your file. I’m sorry for making you waiting”, dalam hati saya terus melompat kegirangan! Wuuhuu! Saya sambil keluar memang tersenyum sampai ke tengkuk telinga la kan. Hohoho.

Begitu la pengalaman saya kena ISO. Apa-apa pun, today is the last day of ISO-ing. Hopefully tak ada la NCR (non-conformance record) banyak-banyak. Kalau 1 tu ok la. Dah boleh tidur lena dah lepas ni. Kalau tak, tiap kali dengar bunyi telefon je, semua dah kecut perut. Memang bikin semua orang tak tenang la. Ok la. Ciao.

Updated

ISO dah habis! Hooray! NCR dah tentu ada. 3 lagi. Ok la. Nobody’s perfect right? Tahniah KPTM Ipoh. Dah boleh dapat ISO 9001:2008 dah. Kita tunggu MQA datang pulak on January. Keep up the good work!

Tinggalkan Jawapan

