Masak-masak II

Standard

Lately saya terajin untuk masak-masak. Ada la 2-3 resipi baru yang saya cuba, modified, improvised, dan boleh dicuba lagi suatu hari nanti. Dan resipi-resipi ni saya cuba nak buat konon-konon macam healthy meal tapi ada je selit-selit benda yang tak berapa nak healthy-nya.

Antaranya ialah:

Grilled salmon with white sauce, scrambled egg and steamed veggies.


Grilled chicken breast with white sauce, scrambled egg, steamed mix veggies, and fries.


Steamed ginger chicken.

Nampak macam sedapkan? Sedap la kut sebab En. Suami puji melambung-lambung (hahaha…gila perasan dan poyo saya ni kan?). Saya suka grilled salmon tu. Nanti nak try buat herbs rice pula. Boleh buat ala-ala macam yang saya makan di Manhattan Fish Market di Jusco Tebrau City hari tu.

Kalau ada antara kamu ada resipi/dishes yang best-best untuk dikongsi bersama, sila emel saya. Ok, nak cari menu untuk dinner malam ni pula. Ciao.

One response »

Tinggalkan Jawapan

