Berbuka ramai-ramai

Piawai

Ini cerita dah basi. Tapi saya nak cerita juga. 

Last Monday first time berbuka di luar. Di hotel. Syuen. Murah. RM19.90. Actually ni annual event tiap kali Ramadhan. Berbuka dengan kawan-kawan masa sekolah dulu especially yang tinggal di Ipoh. So, bila dah kat Ipoh tu, takde la ramai mana yang ada pun. Tak kisah la. Janji boleh jumpa kawan-kawan.

Last year buat di Restoran Laksamana Cheng Ho. Tahun ni tukar la pula. Tak nak la asyik tempat yang sama je kan. Pilih Syuen pun sebab murah. Saya tak sanggup la nak spend over RM40 untuk buffet berbuka. Belum tentu boleh makan untuk jumlah RM40 dan ke atas tu.

Walaupun tak ramai yang join, still meriah juga. Cuma saya dah tak boleh nak over meriah macam dulu-dulu la. Saya nak kena dukung Hannah bergilir-gilir dengan En. Suami. Hannah tak mahu duduk atas baby chair. Nak berkepit dengan mamanya juga. Haishh. Payoh mokcik sorang tu.

Makanan so far, ok la kut. Entah la. Saya bukan jenis yang tau nak menilai makanan ni. Bila dah lapar, semua jadi sedap kan. Hehehe. Tapi saya tak makan banyak mana pun. Sibuk dengan Cik Hannah je la.

Oh, gambar tak banyak pun yang sempat di snap. Sibuk beratur ambil lauk dan makan.

on the way nak masuk syuen

on the way nak masuk

hannah too excited sampai pejam-pejam mata

hannah too excited sampai pejam-pejam mata

makan-makan bermula

makan-makan bermula

makan-makan sambil bergurau senda

makan-makan sambil bergurau senda

ye...lihat la udang-udang itu...

ye...lihat la saya mengupas udang-udang itu...

sembang-sembang lagi

sembang-sembang lagi...makan-makan lagi...

hannah nak makan camera...nyum...

hannah nak makan camera...nyum...

sembang lagi before balik

sembang lagi before balik

So, itulah saja laporan berbuka puasa ramai-ramai tahun ini. Tahun depan di mana pulak ye?

Nota kaki: 15hb nanti ada berbuka puasa dengan staf-staf KPTM Ipoh lak kat Laksamana Cheng Ho.

One response »

Tinggalkan komen